Top

Skuteczna promocja strony www

skuteczna promocja strony www

Promocja strony www to bardzo ważne zagadnienie – serwis musi przecież na siebie zarabiać. Może to być bezpośredni zarobek z reklam (np. blogi) lub pośredni poprzez zyskiwanie klientów na usługi lub produkty firmy.

Strona powinna być nowoczesna i unikalna, ale jeżeli klienci jej nie zobaczą to cała praca idzie na marne. Z tego względu ważne jest, aby zyskać dobre wyniki w wyszukiwarkach oraz dużą oglądalność. Jak to zrobić? Poniżej przedstawiamy kilka sposobów na promocję własnej strony www.

Przede wszystkim pozycjonowanie

Pozycjonowanie, czyli tzw. SEO to ogólne określenie zabiegów, które mają na celu uzyskanie dobrego wyniku strony w wyszukiwarkach internetowych. Klienci szukając wykonawcy lub sklepu skupiają się najczęściej na pierwszych stronach Google. Firmy, które nie troszczą się o pozycjonowanie często są pomijani, a ich strony nie cieszą się popularnością.

Jeżeli klient nie zobaczy naszej strony, a jednocześnie danych kontaktowych lub oferty to nie możemy liczyć na sprzedaż. Konkurencja, nawet jeżeli ich usługi są gorsze, a strona słaba – mogą cieszyć się większą oglądalnością oraz wyższą sprzedażą tylko dlatego, że zainwestowali w pozycjonowanie.

Dlatego bardzo ważne jest, aby własną stronę www skutecznie pozycjonować. Niestety proces ten jest dość długotrwały, więc im szybciej podejmiemy odpowiednie kroki tym lepiej.

Kampania Google AdWords

Jest to alternatywa dla samego pozycjonowanie – główną zaletą tego rozwiązania są szybkie efekty. Jednak reklama taka bywa droga. Kampania ta polega na wykupieniu płatnych reklam w Google – często wyszukując daną frazę w wyszukiwarce możemy zobaczyć wyróżnione adresy reklamowe – są to właśnie linki do stron, które korzystają z AdWords.

Reklama opłacana jest za kliknięcie, a wysokość zależna jest od popularności frazy oraz konkurencji w konkretnej branży. Klient może ustalić dzienny limit do którego reklamy będą wyświetlane, dzięki czemu nie wydamy więcej niż chcemy.

Rozwiązanie to jest ciekawe i często stosowane, jednak naszym zdaniem nie powinno całkowicie zastąpić tradycyjnego pozycjonowania. Uzyskanie dobrej pozycji pozwala na dłuższe korzyści, ale potrzeba do tego więcej czasu. AdWords pozwala na sporą oglądalność tylko w krótkim przedziale czasowym (tak długo jak płacimy), a zależy głównie od przeznaczonych funduszy.

Blog firmowy

Blogi są często niedoceniane, a szkoda. Wyszukiwarka Google promuje strony, które są często aktualizowane i dostarczają nowych treści. Oznacza to, że firma, która regularnie zamieszcza nowy wpis na swoim blogu będzie miała wyższą pozycję niż konkurencja, która tego nie robi. Oczywiście zakładając, że pozostałe elementy oraz procesy marketingowe są identyczne.

Blog firmowy to również ciekawy pomysł na nawiązanie kontaktu z klientem. Pisząc o rzeczach aktualnych i dotyczących branży powodujemy, że klienci mogą lepiej poznać naszą firmę oraz działalność. Przydatne są również wszelkie poradniki i recenzje, które są chętnie czytane. Prowadzenie bloga na stronie www pozwala na budowanie wizerunku eksperta oraz zwiększenie zaufania do marki. Same korzyści.

Social media

skuteczna strona www

Większość z nas korzysta z twittera, google plus, facebooka lub innych portali społecznościowych. Każde z tych miejsc pozwala firmie na prowadzenie kontaktu z klientami, promocję swojej strony oraz inne zabiegi marketingowe.

Prowadzenie swojego konta pozwala na wiele korzyści, które mogą pośrednio lub bezpośrednio przełożyć się na promocję strony www. Portale tego typu pozwalają na umieszczanie ciekawych treści oraz szybki kontakt z klientami. Im lepszy content zamieścimy tym większy odzew, a spora ilość klientów może zostać zaproszona przez swoich znajomych.

Nie warto rezygnować z tej możliwości, jednak należy pamiętać, aby swoją stronę lub konto firmowe na portalu społecznościowym prowadzić z głową. W innym przypadku cały proces może mieć odwrotny efekt.

Coś na koniec

Oczywiście istnieją również inne sposoby na promocję strony www – marketing szeptany w internecie (krótkie informacje na stronach internetowych oraz forach), email marketing (przesyłanie oferty drogą mailową), dodawanie własnego serwisu do katalogu firm i tak dalej. Im więcej elementów ujmiemy w swojej strategii promocyjnej tym lepiej, jednak warto na początku skupić się na najbardziej skutecznych elementach.