Media społecznościowe na dobre zagościły już w naszym życiu. Przeglądanie ‘’fejsa’’ lub instagrama stało się dla wielu osób codziennością. Najważniejsze dla przedsiębiorców jest jednak to, że tego typu portale skupiają wokół siebie miliony osób, które mogą być potencjalnymi klientami.
Z tego powodu warto zdać sobie sprawę z faktu, że media społecznościowe to skuteczne narzędzie do wypromowania swojej firmy.
Przede wszystkim żadna firma nie może pozwolić sobie na luksus zamknięcia się na większą grupę klientów, a nie ma chyba potężniejszej grupy niż użytkownicy portali społecznościowych. Na facebook, instagram, google plus i innych mediach społecznościowych codziennie logują się miliony osób, które mogą być potencjalnymi klientami Twojej firmy.
Portale te to więc możliwość pokazania siebie – swoich produktów oraz usług oraz dotarcie do dużej grupy użytkowników. Nawet najbardziej znane marki czują się zobowiązane do zaznaczenia swojej obecności na tego typu serwisach, więc tym bardziej mniejsze firmy również powinny się tam znaleźć.
Media społecznościowe to sposób na tanią i skuteczną reklamę, ponieważ korzystanie z tych serwisów jest bezpłatne. Każdy może się pokazać i zaprezentować swoje pomysły. Oznacza to, że nawet niewielkie przedsiębiorstwa mają szansę zabłysnąć i skupić na sobie uwagę wielu osób.
Nawet jeśli przeznaczymy środki finansowe na płatną reklamę to możemy być pewni, że będzie ona tańsza niż alternatywne metody, a jednocześnie pozwoli dotrzeć do ogromnych grup potencjalnych klientów. Odpowiednie wykorzystanie narzędzi udostępnionych przez media społecznościowe może zaowocować bardzo szybko, o ile przyłożymy się do swojej kampanii reklamowej.
Ostatnią zaletą jest prostota obsługi. Tworzenie reklam jest intuicyjne i nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Dzięki temu koszty marketingu tego typu są o niskie, a potencjalne zyski – ogromne.
Przedstawiamy kilka najpopularniejszych serwisów, na których warto być. Jednocześnie informujemy o zaletach promocji na danym portalu, aby każdy mógł wybrać najlepszą dla siebie opcję. Pamiętajmy, że lepiej przyłożyć się do swojej działalności na jednym serwisie niż prowadzić kilka średnich kont w różnych mediach.
Jeśli Twoja firma nie ma zasobów, aby uczestniczyć w większej ilości serwisów to lepiej skupić się na jednym, który najbardziej odpowiada Twoim oczekiwaniom.
Facebook króluje od lat w internecie. Chyba nie ma osoby, która nie znałaby tego portalu. W Polsce ciągle bije rekordy popularności i to właśnie tam można znaleźć największą grupę odbiorców.
Ogromną zaletą tego serwisu jest właśnie duża ilość użytkowników, którzy aktywnie uczestniczą w życiu na portalu. Udzielają się w grupach, komentują treści oraz przekazują je dalej. Dzięki temu praktycznie każda firma z ciekawym pomysłem ma szansę zdobyć uznanie.
Facebook postarał się również, aby zaproponować potężne narzędzia reklamowe dla swoich klientów. Korzystanie z tych opcji nie wymaga specjalistycznej wiedzy – wystarczy wybrać treść do promowania, grupę docelową i już można zacząć reklamę. Dodatkowo ustawienie dziennego kosztu promocji powoduje, że mamy pełną kontrolę nad kosztami całej kampanii.
To jedno z najlepszych miejsc, w którym warto rozpocząć promocję swojej firmy. Naprawdę warto.
Ten portal to odpowiedź najbardziej znanej wyszukiwarki na świecie na popularność Facebook’a. Google planowało być bezpośrednią konkurencją i cały czas walczy o miejsce na podium. Na ten moment ilość użytkowników ciągle rośnie, ale niestety jeszcze nie zbliżyła do potęgi swojego konkurenta.
Warto jednak wiedzieć, że nadal jest to dobre miejsce dla promowania swoich produktów oraz usług. Przede wszystkim treści tam publikowane lepiej się pozycjonują, o co postarał się właściciel wyszukiwarki Google. Poza tym mniejsza ilość użytkowników oznacza również mniejszą ilość firm, z którymi trzeba konkurować.
Instagram to specyficzny serwis, gdzie główną siłą są zdjęcia. Użytkownicy przeglądają najlepsze grafiki – całość ma charakter bardzo dynamiczny. Raczej nikt nie szuka tu treści – liczą się aspekty wizualne.
Jeśli prowadzisz firmę, która może pochwalić się ciekawymi realizacjami to jest to miejsce dla Ciebie. Instagram można w prosty sposób połączyć z Facebook i mieć dostęp do narzędzi marketingowych. Warto jednak wiedzieć, że nie jest to medium dla każdego – bez ciekawych zdjęć raczej nie da się tu zajść zbyt daleko.
Media społecznościowe to bardzo ciekawa koncepcja, która powinna zaciekawić każdą firmę szukającą taniej i efektywnej promocji. Można zdecydować się na opcją bezpłatną, wymagającą od nas kreatywności i odpowiedniego podejścia do tematu.
Natomiast firmy z środkami finansowymi na reklamę mogą skorzystać z opcji płatnej promocji, która na pewno przyniesie dobre efekty. Oczywiście zawsze trzeba postarać się, aby mieć gdzie przekierować użytkownika. Jeśli profil firmy będzie świecił pustkami, a strona www nie będzie ciekawa to w efekcie taka promocja nie przełoży się na sprzedaż.
Pamiętajmy, że media społecznościowe mają tylko zainteresować użytkownika i przekierować go dalej – zachęcić do kontaktu. Jednak jeśli pozostałe elementy firmy – profil i strona www nie będą odpowiednie to niestety nie możemy oczekiwać dobrych rezultatów.