Top

Materiały identyfikacyjne w Twojej firmie

materialy identyfikacyjne

Materiały identyfikacyjne pozwalają na wiele możliwości promocji Twojej firmy. To nie tylko znaki, które wyróżniają markę, ale również narzędzia do skutecznego marketingu oraz wzbudzania pozytywnych emocji u Twoich klientów.

Dzisiaj dokładnie o tym – jakie materiały identyfikacyjne wybrać?

Materiały identyfikacyjne – Logo

Logotyp to najbardziej znany i podstawowy element identyfikacji wizualnej każdej firmy. Bez niego nie możemy nawet zacząć mówić o materiałach identyfikacyjnych, ponieważ to właśnie logo gra na nich główną rolę.

Logotyp to element, który musi wyróżniać firmę oraz przykuwać wzrok potencjalnych klientów. Powinien być prosty, ale jednocześnie unikalny tak, aby osoby postronne bez problemu skojarzyły go z Twoją firmą.

Materiały identyfikacyjne – Wizytówka

Kolejny podstawowy element, o którym chyba każdy słyszał. Elegancka wizytówka jest symbolem prestiżu firmy oraz jej profesjonalizmu. Odpowiedni oraz unikalny design sprawi, że całość nie trafi od razu do kosza lub nie zniknie gdzieś w głębi kieszeni.

Dobra wizytówka pozwala na skuteczną promocję Twojej firmy oraz zachęca klienta do ponownego kontaktu.

Materiały identyfikacyjne – Papiery firmowe

Papiery firmowe to dokumenty, które stosuje się w każdym przedsiębiorstwie. Mogą to być wydruki ofert, faktury lub jakiekolwiek inne elementy papierowe.

Nie myślmy sobie, że zwykły kawałek kartki nie może pomóc w promocji naszej firmy. Odpowiedni projekt graficzny – szablon papieru firmowego sprawi, że nawet zwykłe drukowane elementy przyczynią się do wzrostu rozpoznawalności Twojej marki.

O ile lepiej przekazać klientowi ofertę na dokumencie, który zawiera wszystkie niezbędne dane kontaktowe, ale również gustownie wkomponowany logotyp oraz nazwę firmy? Na pewno taka oferta wyróżni się na tle konkurencji, która nie stosuje tego typu zabiegów.

Podobnie w przypadku faktury – ten dokument nie musi być zwykłym przypomnieniem o konieczności płatności. Może być również formą promocji firmy, o ile szablon zostanie profesjonalnie wykonany.

Materiały identyfikacyjne – szablony

Poza drukami papierowymi warto zatroszczyć się również o wygląd elementów elektronicznych. Idealnym sposobem na to jest posiadanie szablonów identyfikacyjnych zgodnych z naszymi potrzebami.

Jeżeli regularnie przeprowadzasz dla klientów prezentacje to warto wykonywać je na szablonie Twojej firmy. Dzięki temu prezentacja nie tylko nabierze ciekawszego charakteru, ale również pozwoli na lepsze skojarzenie Ciebie i Twojej marki.

Jeżeli wysyłasz faktury drogą elektroniczną to również zrób to na szablonie. Podobnie w przypadku wysyłania jakichkolwiek innych materiałów mailem – na każdym powinny znaleźć się Twoje elementy identyfikacyjne.

Warto również zatroszczyć się o odpowiedni szablon samego maila – w stopce powinny znaleźć się stosowne informacje, a nawet drobne elementy graficzne.

Materiały identyfikacyjne – akcesoria biurowe

Dla osób, którym zależy na maksymalnej promocji i rozpoznawalności swojej firmy tworzy się również całą gamę materiałów identyfikacyjnych w obrębie całego biura.

W ramach tego najczęściej wykonuje się indywidualne teczki na dokumenty, koperty z elementami identyfikacyjnymi, długopisy z logo firmy, a nawet firmowe kubki. Nie jest to wcale przesada – pracownicy również czują się bliżej z marką, jeżeli ciągle mają z nią do czynienia. Natomiast klienci lepiej zapamiętują firmę, jeżeli cały czas mają kontakt z jej elementami identyfikacyjnymi.

Identyfikacja wizualna elementem promocji

materialy identyfikacyjne w twojej firmie

Materiały identyfikacyjne po prostu działają. Dzięki nim zwiększysz rozpoznawalność własnej firmy, zachęcisz potencjalnych klientów do kontaktu i przede wszystkim -w prosty sposób promujesz markę.

Klient przychodzi do biura, gdzie wszystkie elementy identyfikacyjne są na swoim miejscu – otrzymuje również profesjonalną wizytówkę. Następnie na maila dostaje ofertę z odpowiednim wzorem, a po zakończonej współpracy otrzymuje fakturę z logo firmy.

Wszystkie te elementy sprawiają, że klient podświadomie zapamiętuje Twoją firmę i w przyszłości będzie zwracał na nią większą uwagę. W takim przypadku nawet drobna reklama, którą zauważy może sprawić, że ponownie skorzysta z Twoich usług lub zakupi proponowane produkty.