Własna strona www to bardzo ważny element marketingu i wizerunku firmy. W obecnych czasach to praktycznie standard i wymóg, ponieważ bez własnego serwisu trudno dotrzeć do znacznej ilości klientów. Jednak nie wystarczy po prostu stronę posiadać – aktualnie liczy się wysoka jakość, szybkość działania oraz funkcjonalność strony internetowej.
W celu uzyskania najlepszych rezultatów ważne jest, aby budowę swojego serwisu odpowiednio zaplanować, ponieważ w przeciwnym wypadku otrzymamy produkt średniej jakości, który zginie w gąszczu konkurencji.
Kwestie finansowe są często pomijane i uznawane za niewygodne. Oczywiście nikt nie lubi rozmawiać o kosztach, ale trzeba zrozumieć, że jest to nieodłączny element wykonywania każdej usługi.
Ustalenie budżetu, który możemy przeznaczyć na wykonanie strony www to bardzo ważny krok, który pozwoli ustalić jakiego typu elementy możemy otrzymać. Często klienci zakładają funkcjonalność i elementy strony, ale muszą z nich zrezygnować z powodu zbyt wysokich kosztów.
Można uniknąć takich problemów – ustalenie budżetu pozwoli wykonawcy zaproponować tylko takie rozwiązania, które będą mieściły się w zakładanych kwotach, dzięki czemu nie narażamy się na dodatkowe koszty.
Dodatkowe rozwiązania można wprowadzić w przyszłości, kiedy pozyskamy dodatkowe fundusze oraz zdecydujemy się na rozwój strony – nie wszystko trzeba realizować od razu, a pozwoli to na bardziej strategiczne inwestowanie.
Wielu klientów chce stronę dlatego, że jest to pewien wymóg rynku. Warto jednak wiedzieć, że bez konkretnych oczekiwań otrzymamy produkt nijaki, który nie będzie realizował zakładanych zadań.
Przed realizacją strony www warto ustalić jakich potrzebujemy funkcjonalności oraz jakie stawiamy wymagania swojej witrynie.
Może zależy nam na pozyskaniu nowych klientów? Może jednak potrzebujemy dodatkowego kanału do przeprowadzania akcji reklamowych?
Każda firma ma inne oczekiwania oraz inne potrzeby i dlatego tak ważne jest, aby strona była dopasowana do klienta. Oczywiście w Paka Design pomagamy na wszelkie sposoby, ale potrzebna jest pewna inwencja również z Twojej strony. Możemy doradzić najlepsze rozwiązania lub odradzić te niepożądane, jednak to właśnie Ty musisz ostateczny wygląd zaakceptować.
”Targetem” nazywamy klientów docelowych firmy, czyli określamy profil naszego idealnego klienta. Na pierwszy rzut oka nie wydaje się to ważne, ale ma ogromną rolę w całym procesie marketingowym każdej firmy.
Inaczej wygląda strona kierowana do kobiet, a inaczej do mężczyzn. W inny sposób przekazujemy informacje w sklepie samochodowym, a w inny podczas reklamowania perfum.
Ważne jest, aby klienta określić jak najdokładniej. Płeć, wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania, a nawet dochody – wszystko to sprawia, że możliwe jest wykonanie dopasowanej strony www.
Na rynku działa ogromna ilość firm, więc należy w pewien sposób odróżniać się od konkurencji. Właśnie ta odmienność to mocna strona firmy, którą trzeba podkreślić.
Nijaka marka bardzo szybkie zginie w gąszczu bardziej innowacyjnej i kreatywnej konkurencji, dlatego trzeba się upewnić, że strona www będzie odzwierciedlać wszystkie mocne strony naszej firmy.
Nie muszą to być oczywiście elementy bardzo duże – często wystarczy drobny detal, który zachęci klientów. Może firma jest bardzo przystępna i elastyczna? Może stawia na szybką realizację zamówień oraz profesjonalną obsługę? Wszystko warto zaznaczyć i przekazać klientom.
To tylko pozornie prosta kwestia – większość firm chce po prostu, aby zwiększyła się ilość realizowanych usług lub sprzedawanych produktów. Oczywiście jest to finalny element, ale po drodze czeka nas wiele pomniejszych.
Warto zastanowić się z czym mamy problem i w jaki sposób chcemy wykorzystać stronę, aby go rozwiązać.
Przykładowo – jeżeli zależy nam głównie na zwiększeniu ilości zamówień to najlepszym rozwiązaniem będzie stworzenie unikalnej strony ze sklepem, który pozwoli na dokonanie zakupów.
Jeżeli jednak potrzebujemy głównie większej ilości odbiorców – cennych adresów i kontaktów to warto postawić na stronę, gdzie klienci będą mogli zostawić swoje dane. W przyszłości można użyć ich w celu reklamy swoich produktów oraz usług.
Ustalenie naszych priorytetów pozwoli na umieszczenie tzw. wezwania do akcji (Call To Action), które ma na celu sprowokowanie użytkowników do wykonania czynności zgodnych z naszymi celami. Może to być zostawienie adresu mailowego, zapisanie się do newslettera, polubienie strony na facebooku lub dokonanie zakupu.
Konkretna koncepcja strony to ogromna pomoc dla wykonawcy, który dzięki temu będzie mógł przygotować maksymalnie dopasowany produkt. Szczegółowe informacje pozwolą na wdrożenie rozwiązań, które spełnią wszelkie wymagania i pozwolą na odpowiednią efektywność całej strony.
W końcu strony www potrzebne są po to, aby pomagały w prowadzenu firmy, informowaniu klientów oraz zwiększaniu dochodów. Tylko odpowiednio przygotowana strona na to pozwoli – niedopasowane i nijakie rozwiązania nie spełnią swojej roli.