Top

Instagram dla firmy – jak korzystać?

instagram dla firmy

Instagram dla firmy to możliwość dotarcia do ogromnej grupy użytkowników, która tylko czeka, aby poznać Twoją markę. Warto więc spróbować swoich sił na tym portalu społecznościowym i rozpocząć skuteczną promocję.

Jak jednak korzystać z instagram dla firmy, aby całość była skuteczna?

Instagram dla firmy – zaczynamy!

Po założeniu konta trzeba najpierw wykonać kilka czynności zanim rozpoczniemy publikowanie swoich postów. Przede wszystkim ważne jest zdjęcie profilowe, które zazwyczaj ma formę logotypu firmy. Pamiętajmy, że instagramowe ”profilówki” są w okręgu, więc warto dostosować swoje zdjęcie tak, aby pasowało do tego układu.

Opis konta, czyli ”bio” to również ważny element naszego konta. Warto w skrócie opisać czym zajmuje się nasza firma i jakie korzyści proponuje swoim klientom. Warto także zamieścić tu hashtag z nazwą naszej marki, aby użytkownicy wiedzieli jak nas oznaczać. Koniecznie w specjalnym polu umieśćmy również link do naszej strony lub sklepu – inaczej zainteresowani nie będą mogli w prosty sposób zapoznać się z większą ilością informacji o firmie.

instagram dla firmy 3

Instagram dla firmy – nie reklamuj bezpośrednio

Instagram w zasadzie nie służy do bezpośredniej reklamy, a raczej budowania relacji z użytkownikami. Nie warto więc promować konkretnych produktów lub usług swoimi postami. Oczywiście, jak już zbudujemy pewną sieć kontaktów to warto pochwalić się innowacjami, które wprowadzamy do oferty, ale na początku warto skupić się na samym merytorycznym przekazie.

Postaw na coś ciekawego, kreatywnego i unikalnego. Niech post przykuje uwagę odbiorcy i zainteresuje naszą marką. Zdobywanie obserwatorów na początku wydaje się żmudne, ale po czasie będzie następowało w sposób naturalny.

Kiedy publikować?

Czas publikacji należy dostosować do naszego targetu, czyli odbiorców. Zastanów się w jakich godzinach korzystają z instagrama Twoi klienci? Na pewno inaczej będzie to wyglądało w przypadku mam niemowląt, pracowników biurowych lub młodzieży.

Uniwersalny czas to godziny poranne lub wieczorne – wtedy zazwyczaj większość z nas ma chwilę, aby przejrzeć trochę internetu, aby być na bieżąco. Możemy również celować w godziny ”lunchowe”, kiedy pracownicy mają zazwyczaj przerwę i również w ramach rozrywki mogą korzystać z instagrama.

Instagram dla firmy – kreatywność i dialog

Najważniejsze są jednak same posty, które będziemy publikować. Pamiętajmy, aby były kreatywne i ciekawe. Nie powinno to być ”kolejne” zdjęcie, których można znaleźć mnóstwo. Stawiajmy na inspirujące treści i grafiki wysokiej jakości, które dostosowane są do naszej branży oraz klientów.

Cały przekaz powinien również być spójny, aby nasze konto nie było dla użytkowników chaotyczne. Dobrym pomysłem są również relacje instagram czyli ”insta stories” w formie krótkich filmików. Można w ten sposób pokazać siebie, swoich pracowników i całą markę.

instagram dla firmy 2

Marka to również dialog z użytkownikami. Głównym celem korzystania z instagram dla firm powinno być budowanie relacji z klientami. Sam obserwuj inne profile i komentuj zdjęcia tam zamieszczone. Dodaj coś od siebie – niech każda wypowiedź będzie sensowna i ciekawa. Jednocześnie zawsze odpowiadaj na komentarze użytkowników pod Twoimi zdjęciami i nie ignoruj zapytań w wiadomościach prywatnych.

Instagram dla firmy – podsumowanie

Instagram dla firmy to naprawdę ciekawe narzędzie, które pomoże Ci rozwinąć markę i firmę. Nie licz na duży skok sprzedaży, ponieważ ten portal nie nadaje się do bezpośredniej reklamy. Natomiast na pewno pomaga w budowaniu relacji z klientami.

Posiadając konto instagram, które będzie prowadzone w odpowiedni sposób możemy cieszyć się przyjaznym odbiorem naszej marki, która będzie promować się w naturalny sposób. Zainteresowani użytkownicy chętnie będą wchodzić z nami w dialog, a to prowadzi do zwiększenia rozpoznawalności całej firmy.