Top

Facebook w Twojej firmie

facebook w twojej firmie

Wielu Facebook kojarzy się z niewinnym portalem społecznościowym, na którym można podzielić się swoimi zdjęciami oraz przemyśleniami. Oczywiście to prawda i główny cel tego serwisu. Jednak dla firm ważna powinna być możliwość reklamy, którą Facebook umożliwia.

Jak więc wykorzystać ten portal w swojej firmie, aby zrealizować konkretne cele?

Reklama na Facebook

”Fejsbuk” to potężne narzędzie reklamowe, z którego korzystają firmy na całym świecie. Jest to nie tylko łatwy sposób na promocję swojej działalności, ale również tani w porównaniu z innymi metodami.

Jako użytkownik możesz dobrać odpowiednie parametry reklamy, dzięki czemu zawsze wiesz jak będzie realizowana. Możesz wybrać grupę odbiorców, ich wiek, płeć, a nawet miejsce zamieszkania. Nie tracisz więc czasu na promocję w mieście, w którym nie realizujesz swoich usług.

facebook w twojej firmie 2

Ogromną zaletą reklamy na Facebook jest możliwość ustalenia końcowej kwoty, którą chcemy przeznaczyć na daną kampanię. Nigdy nie wydasz więc więcej niż planuje Twój budżet na reklamę.

Samo wykonanie kampanii również jest bardzo proste i nie potrzebujesz zatrudniać do tego specjalistów, jeśli nie chcesz. Oczywiście odpowiednia osoba zrobi to szybciej i lepiej, ale na początek wystarczy własny pomysł. Kilka kliknięć, dobre zdjęcie oraz chwytliwy tekst i reklama jest gotowa do publikacji.

Widoczność marki

Jeżeli Twojej firmie zależy na zwiększeniu widoczności marki to Facebook jest idealnym miejscem do tego. Zaznaczając odpowiednie pola możesz skupić się na tym, aby Twoją reklamę zobaczyło jak najwięcej osób. Dzięki temu masz szansę zainteresować potencjalnych klientów, ale przede wszystkim pokazać, że Twoja firma istnieje.

Przy obecnej ilości konkurencji w każdej branży warto się wyróżnić. W innym przypadku można zaginąć w gąszczu innych firm. Jeśli więc dopiero budujesz zaufanie klientów do swojej marki i chcesz dotrzeć do jak największej ilości osób to ten sposób promocji jest dla Ciebie.

Zdobywanie nowych klientów

Jednak Facebook to nie tylko duże osiągi, jeśli chodzi o widoczność. Reklama na tym portalu może również służyć bezpośrednio do zdobywania nowych klientów. Posty reklamowe mogą przekierowywać do wybranego przez nas miejsca – również do podstrony produktu na sklepie internetowym lub szczegółów oferty.

facebook w twojej firmie 3

Dzięki możliwości skierowania reklamy do konkretnej grupy odbiorców nie musimy obawiać się, że nikt na nią nie zareaguje. Przykładowo oferując produkty dla psów możemy zaznaczyć, że reklama powinna wyświetlać się zainteresowanym tematyką zwierząt, a jednocześnie do osób, które w przeszłości klikały już przejścia do oferty w promowanym poście.

Pozwala to dotrzeć nie tylko do osób, których hobby związane jest z naszą działalnością, ale również tych, którzy są zainteresowani ofertami na Facebook. Nie musimy więc puszczać reklamy na ”ślepo”, licząc, że ktoś ją przypadkiem zobaczy i kliknie. Dopasowane narzędzia marketingowe dają nam pełną kontrolę nad własną reklamą.

Facebook w Twojej firmie

Jak widać Facebook może przynieść Twojej firmie sporo korzyści. Dzięki narzędziom marketingowym możemy w prosty i tani sposób zdobyć większą rozpoznawalność marki, a nawet nowych klientów.

Użytkownicy tego portalu są bardzo otwarci – przeglądają go często podczas przerwy w pracy lub w czasie wolnym, więc chętnie zapoznają się z ciekawą treścią. Jeśli więc potrafimy stworzyć interesujący przekaz, a także odpowiednio dobierzemy grupę odbiorców to mamy spore szanse na sukces.