Tym razem ponownie chcielibyśmy odpowiedzieć na pytanie ”Dlaczego warto prowadzić blog”?. Warto o tym ciągle przypominać, ponieważ blogi na stronach www nadal są jednymi z najskuteczniejszych narzędzi, z jakich możesz skorzystać. Wytłumaczymy jakie korzyści możemy osiągnąć tworząc własne wpisy oraz jak można je wykorzystać do dalszej promocji naszej działalności.
Na samym początku warto jednak napisać, że blog to przede wszystkim nic trudnego, a sprawdza się praktycznie w każdej branży. Jednocześnie jest to jeden z najtańszych sposobów promocji i wstęp do poważniejszych działań z dziedziny reklamy, marketingu oraz social media. Jakie są więc korzyści?
Tak, wszystkie znaki potwierdzają, że prowadzenie bloga w ramach strony www wspomaga działania pozycjonujące. Więcej – blog sam w sobie ma możliwość szybkiego wypozycjonowania całego serwisu, bez konieczności korzystania z bardziej zaawansowanych narzędzi.
Jest to związane ze zmianami, które zaszły w algorytmie najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie, czyli Google. Od pewnego czasu wyszukiwarka ta promuje dynamiczną, ciekawą, wysokiej jakości treść. Oznacza to, że im lepszego bloga prowadzimy oraz im lepszą jakość oferujemy, tym mocniej Google wypromuje nasze działania.
Co to dla nas oznacza? Oznacza to, że pisząc przydatne wpisy z zakresu naszej branży mamy możliwość znalezienia się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google. Nie potrzebujemy do tego wykorzystywać specjalistycznych firm, ani ponosić dodatkowych kosztów.
Jak sprawa wygląda z rozpoznawalnością? Praktycznie w każdej branży jest mniejsza lub większa konkurencja. W związku z tym każda metoda mająca na celu wyróżnienie się jest dobra. Blog idealnie się do tego nadaje – dzieląc się bezpłatnie naszą wiedzą z innymi, udzielając fachowych rad i przekazując po prostu ciekawe treści wyróżniamy się pozytywnie na tle konkurencji. Stajemy się rozpoznawalni w naszej branży i wśród klientów jako fachowcy, którzy znają się na swojej pracy. Czego chcieć więcej?
Prowadzenie bloga to nie tylko wpisywanie regularnie nowej treści. To również możliwość szybkiego, bezpośredniego kontaktu z użytkownikami, społecznością, która skupiła się wokół naszej pracy. Oczywiście początku bywają długie i trochę czasu minie, zanim zdobędziemy regularnych czytelników. Nie warto jednak się zrażać, ponieważ regularne dostarczanie treści wysokiej jakości zawsze spotka się z uznaniem użytkowników.
Prowadzenie bloga ma właśnie na celu skupienie wokół strony czytelników i prowadzenie dialogu z nimi. Pozwala to na poznanie potrzeb i zastrzeżeń dużej ilości osób w krótkim czasie. Takie informacje są bezcenne dla każdej firmy, która planuje rozwój swojej działalności.
Jakie elementy podobają się klientowi? Co by poprawił? Co kompletnie mu nie odpowiada? Co myśli o naszej pracy, jakości wykonania, obsłudze? To wszystko wartościowe dane, które trzeba koniecznie wziąć pod uwagę. Sam dialog z użytkownikami to już taki wstęp do social media, co samo w sobie jest przydatnym doświadczeniem. Uczy nie tylko przyjmowania pochwał, ale również radzenia sobie z negatywnymi opiniami. Tylko od nas zależy jak potencjalni klienci będą nas oceniać – nawet po tym jak reagujemy na wszelkie zastrzeżenia.
Prowadzenie bloga to nie tylko praca i przyjemność, ale również ciekawa przygoda. Pozwala rozwijać swoją firmę i swoje poglądy – dostarczając treści dla innych skupiamy się na ich jakości, a jednocześnie rozwijamy swoje umiejętności oraz wiedzę. Cały czas mamy również kontakt z klientami i użytkownikami, dzięki czemu możemy liczyć na natychmiastową odpowiedź oraz feedback. Pozwoli to ciągle poprawiać swoje błędy i oferować coraz lepsze produkty oraz usługi. Jak wynika z powyższych informacji, po prostu warto prowadzić blog.