Blog na stronie firmowej to coraz popularniejsze rozwiązanie. Warto wiedzieć, że pozwala na szereg korzyści, dzięki którym warto poświęcić na to swój czas i pieniądze. Jeszcze niedawno blogi kojarzyły się głównie z hobbystycznym pisaniem lub typowo zarobkowymi serwisami, ale aktualnie całkowicie się to zmieniło.
Coraz częściej blogi są środkiem przekazu oraz sposobem na tzw. content marketing. Pozwalają na skuteczną komunikację z klientami oraz umacnianie swojej pozycji na rynku.
Nie ma co ukrywać – algorytmy google faworyzują strony, które są często aktualizowane. Nie chodzi o drobne zmiany, ale regularne wprowadzanie nowej, ciekawej treści do internetu.
Ma to na celu promowanie stron, które udostępniają unikalne, lubiane elementy, dzięki którym warto taki serwis umieścić wyżej w wynikach wyszukiwania. Jeżeli blog oferuje wartościową treść, którą lubią czytelnicy to warto go promować – tak uważa Google.
Blogi są więc doskonałym narzędziem do pozycjonowania własnych stron www – regularne publikowanie tekstów dobrej jakości powoduje, że strona firmowa jest lepiej widoczna i skuteczniej pozycjonowana.
Typowa strona firmowa nie jest dynamiczna – gotowe formułki, krótkie opisy, zwykła informacja ofertowa. Jest to bardzo bezosobowe i nie przedstawia prawidłowo działalności potencjalnemu klientowi.
Natomiast blogi pozwalają na szereg zabiegów, które pomagają w budowaniu odpowiedniego wizerunku firmy. Umieszczając ciekawe, fachowe wpisy przedstawiamy firmę jako eksperta w branży, który zna się na swojej działalności.
Klienci to lubią, szczególnie, jeżeli z wpisów mogą dowiedzieć się ciekawych rzeczy, które przydadzą się w życiu. Dodatkowo takie zabiegi pokazują firmę jako doskonałego fachowca, któremu warto zaufać.
Klienci na pewno chętniej skorzystają z usług lub produktów firmy, która publikuje ciekawe materiały na temat swojej działalności.
Dobrze kiedy wpis firmowy jest podpisany i zawiera sygnaturę autora – szczególnie, jeżeli reprezentujesz duże przedsiębiorstwo. Dzięki temu firma przestaje być chłodną korporacją, a zaczyna nabierać ludzkiego charakteru.
Klienci czytają wpisy, widzą podpis autora, dzięki czemu mogą czuć się bardziej związani z firmą. Całość nie jest już taka bezosobowa.
Coraz częściej do prowadzenia blogów firmowych zatrudniani są specjaliści. Jednak rzeczywisty pracownik zna firmę i swoją branżę najlepiej. Autentyczne wypowiedzi oraz rzeczywiste porady są o wiele lepsze niż suche formułki i informacje.
Blog pozwala na interakcję z czytelnikami – obecnymi i potencjalnymi klientami firmy. Komentarze pod wpisami mogą przeobrazić się w ciekawe dyskusje, dzięki którym firma daje się poznać z dobrej strony.
Osoby, które czytają takie wpisy oraz dyskusje pod nimi widzą, że firma nie boi się dialogu z klientami – jest to na pewno duży plus dla przedsiębiorstwa.
Blog bardzo łatwo połączymy z różnymi mediami – facebook, twitter, google plus, youtube oraz inne kanały reklamowe firmy. Wszystko powinno działać na jednej płaszczyźnie.
Publikując nowy wpis na blogu, informujemy o tym na facebooku, dzięki czemu wprowadzamy nowe elementy na swojej stronie firmowej. Dodatkowa informacja w innych kanałach sprawi, że ruch zacznie płynąć prosto na stronę, a nie tylko profile na stronach społecznościowych.
Prowadzenie bloga na stronie firmowej to same zalety. Lepsze pozycjonowanie, cieplejsze relacje z klientami, poprawiony wizerunek firmy w internecie – to wszystko można osiągnąć dobrymi wpisami.
Jednak ”dobry wpis” to słowo klucz – decydując się na prowadzenie bloga firmowego powinniśmy poświęcić na to sporo czasu. Słabe treści, nieciekawe publikacje, albo nawet nieprawdziwe/błędne informacje sprawią, że odbiór firmy będzie wręcz negatywny.