Efektywny wpis to to, co odróżnia blogi przeciętne od tych skutecznych. O ile samo tworzenie regularnej treści pozytywnie wpływa na pozycjonowanie się strony, tak tylko odpowiednio wykonane wpisy cechują się dużymi zasięgami i pozytywnym odzewem czytelników.
Nie można więc stawiać wyłącznie na ilość, ponieważ to często jakość naszych artykułów świadczy o profesjonalizmie całego bloga. Dzisiaj przedstawiamy nasze 3 pomysły na efektywny wpis blogowy!
Czytanie długiej ściany tekstu nie jest zbyt przyjemne i czytelnicy o tym wiedzą. Z tego względu często podświadomie unikamy wpisów, które są męczące – do takich należą artykuły bez grafiki.
Grafiki, infografiki i zdjęcia to nie tylko element dekoracyjny, ale naturalny znak przystankowy, który pozwoli oczom skupić się na czymś innym niż samym tekście. Dzięki temu artykuł wydaje się przyjemniejszy do czytania. Suchy tekst nie skłania do czytania i musi obronić się samą treścią – jeżeli artykuł jest genialne to prawdopodobnie i tak zostanie przeczytany, ponieważ będzie polecany.
Natomiast nie warto liczyć na samą moc treści i jednak posiłkować się grafikami. Warto umieścić ciekawe zdjęcie lub infografikę co kilka akapitów w taki sposób, aby całość wyglądała profesjonalnie i zachęcała do czytania. Same zdjęcia też nie powinny być ”byle jakie” i ściśle nawiązywać do tematyki naszego wpisu. Oczywiście fotografie słabej jakości, zamazane lub w niskiej rozdzielczości również odpadają :)
”Content is king” to już chyba legendarne hasło w internecie. Naturalnie to prawda, że żadne ozdobniki nie sprawią, że słaby tekst nagle stanie się ciekawy. Trzeba więc upewnić się, że nasz wpis jest po prostu wysokiej jakości.
Wybierzmy tematykę, na której się znamy – to bardzo ważne. Użytkownicy szybko zweryfikują nasze słowa, więc jeśli będziemy przekłamywać fakty to nasza marka tylko na tym straci. Naturalnie każdy może popełnić błędy, ale cechą dobrego wpisu jest właśnie ich brak.
Trzeba również mieć świadomość, że już od dawna nie chodzi o samą merytorykę tekstu, a jego potencjał. Można napisać bardzo nudny, ale szczegółowy artykuł, który niestety nikogo nie zainteresuje. Można również wybrać luźniejszy temat i napisać o nim kreatywny tekst, który ma szansę stać się hitem.
Bardzo ważny jest więc dobór tematu. Warto unikać całkowicie oczywistych tekstów, których powstały już tysiące na innych blogach. Często należy szukać niszowych tematów, które będą pewnym orzeźwieniem literackim. To na pewno przysporzy nam wielu czytelników, którzy są znudzeni ciągle powtarzającymi się artykułami.
Wiele osób unika linkowania swoich wpisów w mediach społecznościowych, ponieważ chcą uniknąć posądzenia o nadmierną reklamę. Jednak badania wskazują, że użytkownicy właśnie bardzo chętnie klikają w takie linki, które są jedną z najskuteczniejszych metod zdobycia nowych czytelników.
Warto więc udostępnić swój wpis w sieci – koniecznie na swoim fanpage, profilu google+, instagramie oraz innych mediach. Dodatkowo, jeśli w zajawce poprosimy czytelników o dalsze udostępnienie to również możemy liczyć na duże zwiększenie zasięgów naszej treści.
Jeżeli wpis został przygotowany w odpowiedni sposób, jest wysokiej jakości, a również posiada dobre grafiki to naprawdę zachęcamy do dzielenia się tym z innymi. Nie ma w tym nic złego – dobre wpisy warto po prostu promować, ponieważ wartościowa treść jest przydatna.