Top

Facebook w celach firmowych – korzyści

facebook w celach firmowych

Portale społecznościowe są nam wszystkim bardzo dobrze znane – w końcu spędzamy na nich sporo czasu. Czy jednak korzystanie z Facebook w celach firmowych to dobry pomysł? Czy w ogóle ten portal nadaje się do działań marketingowych i czy warto połączyć swoją stronę www z tym serwisem? O tym będzie dzisiejszy wpis.

Na wstępie jednak warto wiedzieć, że portale społecznościowe to nie tylko zabawa i możliwość kontaktu z innymi osobami. Te portale to ogromne narzędzia marketingowe umożliwiające potężne działania reklamowe niskim kosztem. Zainteresowani?

Czym jest Facebook?

Facebook znany jest nam przede wszystkim jako portal społecznościowy. Możemy tam publikować zdjęcia, grafiki, filmy oraz swoje przemyślenia. Dodatkowo możemy rozmawiać ze znajomymi, co jest głównym aspektem społecznościowym tego typu serwisów.

Jednak dla przedsiębiorcy ważniejsze są opcje ukryte dla zwykłego użytkownika. Mowa tu o możliwości założenia strony firmowej na Facebook oraz bogate możliwości publikacji treści wraz z możliwością ich reklamowania i promowania. Właśnie te aspekty wyróżniają ten portal społecznościowy. Warto wiedzieć, że zarobek z reklam jest głównym dochodem tego portalu, więc można się spodziewać, że na ten element położono bardzo mocny nacisk. Z tego względu usługi reklamowe stoją na wysokim poziomie, a korzystanie z nich jest komfortowe.

Jak wygląda reklama na Facebook?

facebook w celach firmowych korzyści

Przede wszystkim należy posiadać stronę firmową wykonaną na tym portalu. Wystarczą podstawowe informacje oraz ciekawa grafika i już możemy rozpocząć nasze działania marketingowe. Po publikacji treści – postu, zdjęcia, grafiki lub video mamy możliwość promocji tego elementu. W odpowiednich polach wybieramy różne kryteria, które nas interesują. Reklama może być dopasowana pod względem wieku, płci, miejsca zamieszkania oraz zainteresowań. Dzięki temu możemy obrać dokładnie taki kierunek, jaki nas interesuje.

Po wyborze wszystkich opcji wybieramy kwotę, którą zamierzamy przeznaczyć na reklamę oraz cele reklamy. Przykładowo może nam zależeć na większej ilości polubień naszej strony, a może liczymy na przekierowanie zainteresowanych na zewnętrzne miejsce – sklep internetowy lub nasz własny serwis www. Kwoty za reklamę zależą od nas i są związane z naszymi celami – możemy założyć konkretną kwotę – wtedy nie zapłacimy więcej. Z drugiej strony możemy położyć nacisk na cele, wtedy kwota zostanie dobrana pod kątem realizacji tego celu.

Poza reklamą publikowanych treści możemy również promować całą naszą stronę firmową na Facebook, konkretne przyciski, a nawet zewnętrzne serwisy. Wszystkie te elementy sprawiają, że ten portal społecznościowy oferuje naprawdę spore możliwości reklamy.

Korzyści korzystania z Facebook

Dobrze, ale jakie konkretnie mamy korzyści podczas korzystania z facebook w celach firmowych? Przede wszystkim portal ten cieszy się ogromną popularnością i korzystają z niego miliony osób. Dzięki temu nasza reklama ma bardzo duże możliwości zasięgu i dotarcia do wielu potencjalnych klientów.

Reklamować możemy nie tylko bezpośrednio poprzez usługę promowania, ale również pośrednio – zbierając ”fanów” na naszej stronie. Fani to osoby, które lubią nasze inicjatywy i śledzą je na portalu społecznościowym. Takie osoby bardzo często dostają powiadomienia o naszych działaniach, dzięki czemu mamy szansę zwrócić ich uwagę na nasze promocje lub ciekawsze akcje i kampanie marketingowe.

Ogromną możliwością jest również połączenie naszego serwisu internetowego ze swoją stroną na Facebook. Takie połączenie pozwala na automatyczną publikację treści np: wpisów blogowych na portalu społecznościowym. Dzięki temu możemy upewnić się, że nasz przekaz będzie spójny na wielu poziomach.

Jak widzimy korzystanie z Facebook w celach firmowych pozwala na wiele korzyści i nie warto ignorować takiej możliwości. Ten serwis społecznościowy już dawno przestał być tylko i wyłącznie źródłem rozrywki. Obecnie to potężne narzędzie marketingowe, które pozwala nawet niewielkim firmom na dotarcie do dużej ilości potencjalnych klientów.